VERSLAG: Milow - 3/5 - Tivoli

Milow - 3/5 - Tivoli

Milow is populair in Nederland. Dankzij zijn hits ´Ayo Techonology´ en ´You Don´t Know´ (Staat eigenlijk op de eerste cd maar is vanwege de hitpotentie weer uit het archief getrokken) zijn de concertkaarten niet aan te slepen. Vandaar dat er vandaag een extra concert in Tivoli staat ingepland. En Milow verkoopt de zaal met gemak een tweede keer uit. Bij aankomst in Utrecht is het al snel duidelijk; het is druk vanavond. De rij reikt tot buiten het zicht met (on)geduldige fans die hun Belgische held willen zien.

Voor de clubtoer door Nederland heeft Milow een band meegenomen. Dit om de muziek wat extra pit mee te geven en om wellicht het geroezemoes in de zaal te overstemmen. Dat het publiek wel van een praatje houdt tijdens de muziek is namelijk al snel duidelijk. Een opvallende verschijning op het podium is zangeres Nina Babet. Deze blonde jongedame mag behoorlijk wat zangpartijen voor haar rekening nemen en doet dit voortreffelijk. De samenzang tussen de twee is nog niet helemaal waar die zijn moet maar Nina profileert zich als een meer dan welkome gast in Tivoli.

Tijdens het optreden besluipt af en toe de vraag: waarom stonden al die mensen net in de rij als ze de muziek toch niets aanvinden? Het is namelijk een zootje in Tivoli. De gevoelige nummers komen allesbehalve goed uit de verf in een Tivoli dat er een sport van maakt zo hard mogelijk door de muziek heen te praten. Het antwoord is natuurlijk heel simpel: ´Ayo Technology´ en ´You Don´t Know´. Eindelijk krijgt de zaal wat ze willen; de hitjes. De toeschouwers schreeuwen om het hardst mee met de nummers. Een tafereel dat eerlijk gezegd toch voor de nodige kippenvelmomenten zorgt. ´Ayo Technology´ spant de Vlaamse zanger heel wijs uit over een minuut of acht, zodat er zo lang mogelijk meegezingd kan worden. Tussendoor gooit hij nog een eigen versie van Snoop Dogg´s ´Drop It Like It´s Hot´ door het nummer heen.

Daar waar de zaal aan de voeten van de symphatieke Belg lag tijdens zijn bekendere nummers, daar laten ze hem in de toegift weer massaal in de steek. Omdat het de laatste avond in Utrecht is, bestaat de toegift uit enkel akoestische nummers. Het kan niet anders of Milow heeft niet erg goed opgelet tijdens het concert want akoestisch moet het publiek niet hebben vanavond. Weer wordt er massaal door de nummers heengepraat, tot ergenis van een select gezelschap in de zaal. Het is jammer dat het publiek zo haar stempel op deze avond drukt, aan Milow lag het niet. De meest sympathieke zanger van het moment legde zijn hart en ziel op het podium, maar werd vanavond in de steek gelaten door zijn fans.

X-IT XL: OFF THE RECORD - 2/5 - ATAKAfgelopen zaterdag was er een leuk band avondje in Atak. Op het podium...

HATESPHERE - 2/5 - W2 De bands waren duidelijk allemaal nogal onder invloed van onze hollandse...