Tickets voor de twee U2-concerten voorlopig niet opgestuurd

Door Marz667 op 18 december 2009 - 13:48 1 De tickets voor de twee U2-concerten in het Koning Boudewijnstadion worden voorlopig niet opgestuurd. Teleticketservice heeft te veel aanwijzingen dat de zwarte markt ongeduldig op de kaartjes zit te wachten.

Wie tickets bestelde voor één van de twee concerten, op 22 en 23 september, kreeg deze week een mail waarin Teleticketservice waarschuwt dat de kaartjes pas komende zomer worden opgestuurd. "We krijgen de laatste tijd wel vaker nerveuze telefoontjes van personen die eisen dat de tickets onmiddellijk worden opgestuurd", zegt Stefan Esselens. "We vermoeden dat een groot deel van de tickets zal worden doorverkocht aan woekerprijzen. Bij het vorige U2-concert in België bleek 14 procent van de toeschouwers zijn kaarten via de doorverkoop te hebben aangeschaft."

Om de zwarte markt een stapje voor te blijven, werd dus beslist om de tickets nog even in te houden. De organisator hoopt ook dat het wetsvoorstel van vijf kamerleden nog voor de verzending zal worden goedgekeurd. Dat voorstel verbiedt het doorverkopen van kaartjes met meer dan 10 procent winst.


Wekelijks het belangrijkste concertnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



vadernews.jpg7

VADER, AS YOU DROWN EN DIVINE CHAOS NAAR GRONINGEN...De deathmetal band Vader uit Polen, opgericht in 1986 en gekarakteriseerd...

kerstnews

OVERZICHT KERSTACTIVITEITEN 2009 De donkere dagen voor Kerst zijn weer aangebroken. Voor diegenen die dit jaar...

REACTIES

Avatar Musiquefreak
vr 18 dec 2009 14:09

Musiquefreak Opzich wel een goede zaak :)

 -1
Avatar Paul_Banks
vr 18 dec 2009 14:17

Paul_Banks Goede zaak is het alleen als bij het bestellen uitdrukkelijk is gemeld dat het zo gaat werken. Als je iets koopt heb je daar gewoon recht op.

Live nation heeft volgens mij ook een vinger in de pap bij dit optreden (niet als verkoper, maar als organisator) en die hebben in hun samenwerking met Seatwave echt boter op hun hoofd. Dadelijk krijg je de situatie dat je via Live nation wel je Lowlandskaartje mag doorverkopen voor 150 + 10% = 165 euro, maar vervolgens rekent Live nation zo'n 60 euro aan service kosten. En uiteraard 10 euro extra als je je toegangskaartje op wilt laten sturen.

 1
Avatar maddog
vr 18 dec 2009 14:54

maddog Paul_Banks schreef:
Goede zaak is het alleen als bij het bestellen uitdrukkelijk is gemeld dat het zo gaat werken. Als je iets koopt heb je daar gewoon recht op.


Mee eens.

 0
Avatar smellycat
vr 18 dec 2009 16:13

smellycat Paul_Banks schreef:
Goede zaak is het alleen als bij het bestellen uitdrukkelijk is gemeld dat het zo gaat werken. Als je iets koopt heb je daar gewoon recht op.

Live nation heeft volgens mij ook een vinger in de pap bij dit optreden (niet als verkoper, maar als organisator) en die hebben in hun samenwerking met Seatwave echt boter op hun hoofd. Dadelijk krijg je de situatie dat je via Live nation wel je Lowlandskaartje mag doorverkopen voor 150 + 10% = 165 euro, maar vervolgens rekent Live nation zo'n 60 euro aan service kosten. En uiteraard 10 euro extra als je je toegangskaartje op wilt laten sturen.

En zo is het, volgens mij is de enige reden van Mojo en Livenation om de zwarthandel te verbieden er voor zorgen dat ze met Seatwave de enige zijn die het wel kunnen en mogen en dat behalve de normale verkoop ook de handel in '2e hands' kaartjes in hun handen is. Denk dat er echt behoorlijk wat geld in om gaat en uiteraard wil Livenation dat dit liever in hun portemonnee komt dan in die van een ander.. Erg veel boter dus!

 0
Avatar Musiquefreak
vr 18 dec 2009 16:53

Musiquefreak maddog schreef:
Paul_Banks schreef:
Goede zaak is het alleen als bij het bestellen uitdrukkelijk is gemeld dat het zo gaat werken. Als je iets koopt heb je daar gewoon recht op.


Mee eens.

Ja goed, is ook wel zo, heb je gelijk in. Ze hadden het van te voren moeten melden, ik zou er ook van balen als ik al had betaald voor een kaartje en dan achteraf zo'n bericht te lezen krijg.

 0
Avatar BasP
za 19 dec 2009 09:45

Wrong Ik zie het probleem niet. Je hebt betaald voor toegang bij het concert, die krijg je. Of je het kaartje vandaag of morgen krijgt maakt niets uit, je moet toch wachten tot het concert. Dat je ongeduldig bent totdat je het papiertje krijgt waarmee je naar binnen komt, is je eigen schuld.

 1
Avatar LawrencePiano
za 19 dec 2009 10:55

LawrencePiano Wrong schreef:
Ik zie het probleem niet. Je hebt betaald voor toegang bij het concert, die krijg je. Of je het kaartje vandaag of morgen krijgt maakt niets uit, je moet toch wachten tot het concert. Dat je ongeduldig bent totdat je het papiertje krijgt waarmee je naar binnen komt, is je eigen schuld.


Helemaal mee eens.

 0
Avatar hansjuvefan
za 19 dec 2009 12:51

hansjuvefan Ja inderdaad. Helemaal juist, wrong ;)
Alleen snap ik nog altijd niet waarom het doorverkopen met winst van tickets niet mag. Echte fans hebben er toch een centje meer voor over om een felbeheerde ticket te bemachtigen. Dat ze geen hebben kunnen bemachtigen bij de verkoop, is pech...

 0
Avatar Paul_Banks
za 19 dec 2009 13:30

Paul_Banks Ja en als je twee weken van te voren je kaartje nog niet hebt moet je zelf fijn van alles gaan regelen, nee prettig systeem. En als je kaarten koopt onder bepaalde voorwaarden, dan zal je die voorwaarden als organisatie na moeten komen. Dat is ook hetgeen ik heb gemeld.

 0
Avatar E-Clect-Eddy
za 19 dec 2009 19:40

E-Clect-Eddy Paul_Banks schreef:
Goede zaak is het alleen als bij het bestellen uitdrukkelijk is gemeld dat het zo gaat werken. Als je iets koopt heb je daar gewoon recht op.

Je verliest toch niet je recht als je je kaartje later ontvangt?

Als dat helpt in de stijd tegen doorverkoop dan heb ik er geen probleem mee.

 0
Avatar Paul_Banks
zo 20 dec 2009 13:10

Paul_Banks Ja ik heb dat in de tweede post al extra uitgelegd, ik had dus ook al een voorbehoud gemaakt omdat ik de voorwaarden niet weet, maar er moet toch ergens staan wanneer je kaartje geleverd wordt en dat is de voorwaarde waaronder je een kaartje koopt.

In principe maakt het niet uit, maar als je een week van te voren je kaartje zou krijgen en deze ligt er niet dan heb je dus slechts een week om dit nog rond te krijgen, te krap m.i.

Maar misschien zit het verschil er wel in dat sommige mensen een toegang kopen en ik een ticket.

 0
geen avatar
zo 20 dec 2009 13:33

dikkie E-Clect-Eddy schreef:
Paul_Banks schreef:
Goede zaak is het alleen als bij het bestellen uitdrukkelijk is gemeld dat het zo gaat werken. Als je iets koopt heb je daar gewoon recht op.

Je verliest toch niet je recht als je je kaartje later ontvangt?

Als dat helpt in de stijd tegen doorverkoop dan heb ik er geen probleem mee.

denkt niet dat het helpt de ticketburo's hebben geld toch al die wachten rustig op kaartjes tot ze ze krijgen.
staat ook in voorwaarden bij buro's dat ze niet weten wanneer geleverd wordt afhankelijk van levering van derde.

dus ik denk dat mensen die bellen geen handelaren zijn maar mensen die kaartej kado wilde doen voor kerst of zo zoals mijn heeft mee dus bijna 300 gekost en nu moet ik wachten tot volgend jaar geen kerstkado ook nog kopen waardeloos.
als jij koelkast koopt wil je toch ook geen jaar wachten totdat die geleverd wordt.

 0
Avatar jackwells
ma 21 dec 2009 19:44

jackwells Belachelijk. Wat een gelul over zwarthandel. Inderdaad zoals een vorige schrijver al vermeldde, als je je kaarten weg wil geven asl cadeau. Als je uiteindelijk niet kunt etc. Zwarthandel hoeft bij voorbaar niet slecht te zijn. Draai het eens om, hoevaak kun je op het laatste moment niet voor een prikkie naar een concert. Geldt ook voor uitverkochte concerten!! Stop met dat gezever over zwarthandel, ik betaal ooit meer voor kaartjes en daar geef ik niets om. Ik hoef ze namelijk niet te kopen, maar even zo vaak ga ik voor weinig geld naar een concert. Dus lang leve de VRIJE HANDEL!!!!!
Groeten uit Hellmond

 0
Avatar Hoebele
di 22 dec 2009 15:36

Hoebele Als je de tickets kado had willen doen, kun je toch zelf een creatieve en originele 'tegoedbon' maken. Is veel persoonlijker en komt dan toch op hetzelfde neer.

 0
geen avatar
di 22 dec 2009 16:13

dikkie Hoebele schreef:
Als je de tickets kado had willen doen, kun je toch zelf een creatieve en originele 'tegoedbon' maken. Is veel persoonlijker en komt dan toch op hetzelfde neer.


als ik creatieve had willen doen had ik wel iets anders bedacht en geen 300 uitgeven

ze pakken handelaren niet maar gewoon mensen

 0
Avatar antagonist
do 24 dec 2009 17:28

antagonist Wrong schreef:
Ik zie het probleem niet. Je hebt betaald voor toegang bij het concert, die krijg je. Of je het kaartje vandaag of morgen krijgt maakt niets uit, je moet toch wachten tot het concert. Dat je ongeduldig bent totdat je het papiertje krijgt waarmee je naar binnen komt, is je eigen schuld.

Agree.
Alles wat er redelijkerwijs verzonnen kan worden om de belachelijke zwarthandel tegen te gaan, heeft mijn zegen.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.