Single ‘Walk On Water’ met Beyoncé is de opening van de plaat. Beyoncé zingt gospelachtig en de ondersteunende piano maakt het een krachtige opening. Terwijl Eminem rapt over zijn vervlogen tijden klinkt hij vol met ingehouden woede. Het is een sterke opening die, juist door die opgekropte woede, verwachtingsvol stemt.
Deze verwachtingen lost Eminem helaas niet in. Eminem klonk verfrissend in zijn anti-Trump freestyle. Op Revival gebruikt hij exact dezelfde opbouw van zijn woede in bijna alle liedjes . In de tijden dat de boze, blanke man de boventoon voert onderstreept Eminem dit. Hij klinkt boos en laat dit horen door dezelfde aanpak te hanteren. Hij rapt in alle liedjes met ingehouden woede en begint in de meeste coupletten steeds harder te schreeuwen. Dit wordt nog het beste geïllustreerd door ‘Untouchable’. Het nummer is urgent met haar teksten over politiegeweld en racisme. De woede van Eminem landt echter niet bij je omdat je inmiddels aan de aanpak gewend bent geraakt.
Voor Revival zijn er veel gastartiesten. Onder andere Ed Sheeran, Pink en Alicia Keys doen mee. Het is jammer dat hij kiest voor dit lijstje popartiesten. Geen van hen heeft iets toe te voegen. Eminem mist de knipoog naar hemzelf waarin hij zo krachtig was en enkele rauwe hiphopliedjes. In plaats hiervan gaat hij voor de gemakkelijke weg met herkenbare samples. Voor ‘Remind Me’ wordt het gehele refrein van ‘I Love Rock ’n Roll’ hergebruikt. Hier kiest de raplegende voor een afsnijweg naar succes die hij niet nodig heeft. Revival klinkt te doordacht en schreeuwerig om Eminem weer terug op zijn troon te plaatsen.
Adrian Crowley - Dark Eyed MessengerWacht even; heeft Leonard Cohen nog een album met onuitgebracht materiaal?...
The Fiscus - Silly Fashion De Amsterdamse indieband The Fiscus bestaat uit vier vrienden en werd in...