‘Carry On’ is klein en gevoelig, maar bevat een flinke uitspatting halverwege het nummer. De gitaarriedels worden dan versterkt met veel percussie. Dit komt de zang ook ten goede, hierdoor komt de emotie in de stem van Sean goed tot zijn recht. ‘Cherokee’ heeft wat meer soul in zich. Door de melodie swingt het meer dan de andere nummers. De sterke beat van de drums zet een goede fundering neer. ‘Don’t Panic’ en ‘Paper Plane Pilot’ zijn wat minder spectaculair. Er is hierin niet veel afwisseling te vinden, ze bevatten voornamelijk gitaar en zang.
‘Tomorrow Never Ends’ is daarentegen alles behalve saai. Het begint klein, maar zit daarna vol sfeer. Het nummer klinkt vol door de drums en de achtergrondzang met uithalen. Het is een en al afwisseling van kalmte en bombast. Ook de opbouw van ‘Everything’ is erg sterk. Eerst is er enkel gitaar en zang, daarna komen er een kenmerkende beat en zware gitaren bij die de track laten rocken. Het is mysterieus, sexy en vol energie. Iets wat perfect past bij een auto-reclame en daar dus ook voor gebruikt is. Een erg fijne hit. ‘Asphalt’ heeft dan weer niets met een auto-reclame te maken, maar maakt wel een even grote indruk als ‘Everything’. Het is een erg rustig nummer, waarin veel omgevingsgeluiden zijn te horen. De hese stem van Christopher sluit hier nauw op aan. Net als het nummer saai gaat aanvoelen, ontstaat er een golf van energie. Erg bijzonder.
Sean Christopher maakt erg fijne, rustige muziek waarbij een uitspatting hier en daar niet onopgemerkt blijft. Debuutalbum Yonder laat dit dan ook goed horen. Niet alle tracks zijn even interessant, maar er springen er wat uit die niet onopgemerkt kunnen blijven. Een album waar je lekker naar kunt luisteren, maar dat ook goed kan dienen als achtergrondmuziek. Kortom, voor ieder wat wils.
Ciaran Lavery - Sweet DecayDe Noord-Ierse singer-songwriter Ciaran Lavery won twee jaar geleden een...
Marc O'Reilly - L' Être Politique Marc O’Reilly is een muzikant die niet stil kan zitten. Sinds 2011 heeft...