De eerdere samenwerking tussen Eminem en Reyes beviel, want de rapper keert op dit album terug voor het nummer ‘COFFIN’ (ze was tevens op Eminems album Kamikaze uit 2018 te horen). Wanneer de rapper zijn intrede doet, schiet het nummer van doo-wop naar hiphop. Een onverwachte wending, waar het album vol mee staat. Die wendingen komen vooral terug in de schakeling tussen verschillende genres. Ze weet het met die twists afwisselend te houden, maar de overgang is soms ook abrupt. Dat slalommen tussen genres staat een echt coherent geheel op dit album nog in de weg en wekt soms een vorm van afstandelijkheid op
Mooi is echter haar vermogen om zowel kwetsbaar als zelfverzekerd te klinken in verschillende nummers, zonder dat dit van de hak op de tak gaat. Waar ze zich ook mee weet te onderscheiden is dat ze een eigen stem heeft en niet bang is om serieuze onderwerpen te belichten. Op haar EP Kiddo sprak ze zich bijvoorbeeld openlijk uit over een seksuele aanranding. Ook op dit album is ze een open boek. Zo blikt ze terug op haar ex en laat ze in het openingsnummer meteen horen dat ze geen blad voor de mond neemt: “I should’ve fucked your friends”, bijt ze haar ex-geliefde toe. Het maakt niet uit of het een powerballad of venijnig hiphopnummer is, met haar rauwe stemgeluid zet ze haar teksten extra kracht bij. De stem van Reyez bevindt zich ergens tussen die van Amy Winehouse en Selah Sue. Ook zoekt ze haar Colombiaanse roots op, in het Spaanstalige nummer ‘LA MEMORIA.
Divers is BEFORE LOVE CAME TO KILL US zeker. Onevenwichtig is daarbij een wat minder positieve bijkomstigheid, maar door de overtuigingskracht van Reyez’ stem en teksten komt ze er mee weg.
Braids - Shadow OfferingHet vierde album van de uit Montreal afkomstige band Braids heet niet voor...
Enter Shikari - Nothing Is True & Everything Is Possible Wie had ooit gedacht dat de hyperactieve mix van posthardcore, punk, emocore...