Opener ‘Somewhere’ begint met de meest basale midtempo vierkwarts beat die er is. Na anderhalve minuut lijkt iemand per ongeluk op een andere presetknop te drukken. Ineens gaat het nummer in uptempo verder tot het eind. Ook het synthesizer- en gitaarwerk spreekt niet tot de verbeelding. Enkel de sounds van toen gebruiken, is onvoldoende om te bekoren. Er is in dat decennium al genoeg rommel gemaakt. Daar hoeft niet nog meer aan toegevoegd te worden. Het is overigens de vraag hoe lang die sounds nog hip zijn. De magie van de eighties revival is nu toch wel eens uitgewerkt? Tijd om inspiratie te putten uit een ander decennium.
Black Marble valt kwalitatief behoorlijk uit de toon vergeleken met andere artiesten uit de Sacred Bones stallen. Zelfs de mastering door Josh Bonati kan Fast Idol niet meer redden. Na vier albums kunnen we concluderen dat de muziek van Chris Stewart weinig indruk weet te maken. Het blijft een matige kopie van elektronische muziek uit een lang vervlogen tijdperk, zonder enige toevoeging van nu. Tel daar de lusteloze voordracht bij op en je hebt een album dat gemaakt is voor de vergetelheid.
The Body And Big Brave - ...Leaving None But Small Birds The Body is een heavy duo uit Providence (VS) dat graag experimenteert in...
Parquet Courts - Sympathy For Life Als een fris nieuw bandje wordt gehyped door de muziekpers en de muzikanten...