I’m Not Sorry, I Was Just Being Me is het debuut van King Hannah. King Hannah maakt een mengeling van shoegaze, triphop en singer-songwriterpop. De zwoele nachtclubzangstem van Hannah Merrick sluit naadloos aan bij de trage drumpartijen van Lipiec en de lome bastonen van Olly Gorman. Het weerbarstige gitaarwerk van Whittle zorgt er voor dat de boel niet al te zoet gaat klinken.
Hannah Merrick klinkt zelfverzekerd op opener ‘A Well-Made Woman’: ”I’m a woman, a well-made one, a brave, brave one”. Een sterke binnenkomer. Ook de albumtitel, I’m Not Sorry, I Was Just Being Me”, getuigde er al van dat King Hannah over voldoende eigenwaarde (of zelfspot) beschikt. Op het smaakvolle ‘All Being Fine’ zingt Hannah in ieder geval zonder gêne over bedplassen. En op ‘Big Big Baby’ rekent Hannah genadeloos af met een ex-geliefde: ”I hope you choke on, on a dumpling, at least that would be mildly fun”.
‘Ants Crawlin On An Applestock’ is een aangename break op het album waarop Craig Whittle de vocalen voor zijn rekening neemt en zichzelf hoofdzakelijk begeleid op een laag gestemde akoestische gitaar. Op het fluisterend gezongen ‘The Moods That I Get In’ neigt King Hannah naar het lome geluid van Lana Del Rey. Dat doet King Hannah op ‘Foolius Caesar’ nog eens dunnetjes over: ”Cause I’m a fool for loving you”.
King Hannah blijkt nog niet al haar kruit te hebben verschoten. Haar stevigste track heeft ze tot het laatst bewaard. ‘It’s Me And You Kid’ is een indierocktrack die liefhebbers van Bettie Serveert zou moeten aanspreken. King Hannah levert met I’m Not Sorry, I Was Just Being Me een overtuigend debuut op. Een prima bandje voor elk zomers indiefestival.
Hans-Joachim Roedelius & Tim Story - 4 HandsMet echte vrienden deel je toch alles – dus ook je vleugel? Wat is er nu...
Ibibio Sound Machine - Electricity Het Londense collectief Ibibio Sound Machine werd in 2010 opgericht door...