RECENSIE: The Dirty Denims - Party On

TDD
recensie cijfer 2024-06-08 The Dirty Denims staat voor pure rock’n’ roll. Zelf omschrijft de rockband uit Eindhoven de muziek als ”happy hardrock”. Het plezier spat altijd van de platen en live optredens af. Niet zo vreemd dus dat de nieuwste plaat Party On! heet. De fun factor spat al van de hoes af die er verzorgd uit ziet en de inhoud alvast precies duidt. De hoes zet je al in de juiste mode! Headbangen, drinken, zorgeloos feesten en samen met vrienden van het leven genieten, daarbij opgezweept worden door een levenslustige ervaren rock’n’ roll band.

Het eerste nummer, ‘Party On!’, zet de toon met AC/DC riffs en gitaarlicks, dampende drums en een vette basloop. Vanaf de eerste minuut is het feest. Het eerste nummer lijkt weliswaar heel veel op een AC/DC nummer, maar door de vrouwelijke zangstem van Mirjam Sieben klinkt het net anders. Vanaf de oprichting in 2005 is deze Sieben (zang/gitaar) samen met Jeroen Teunis (gitaar) beeldbepalend voor de band. Het duo zit ook in de AC/DC tribute band The DC/Denims. Heel verwonderlijk is het muzikale verwantschap dan ook niet. Daarnaast horen we ook The Runaways en Suzi Quatro uit de jaren ‘70/’80 terug.

Met de stereo op 10 hoop je dat ze nog lang doorbeuken en zetten ze de woonkamer op stelten met hun energieke powerpop. In ‘We Won’t Stop’ zingt Mirjam: “It’s not my job to turn you on, i’m just here to have fun, what you see is what you get.” Het is niet hun baan maar hun passie die er voor zorgt dat dit weer een prima Dirty Denims plaat is waar je vrolijk en energiek van wordt. ‘Too Loud, Too Old’ gaat over dat wanneer je de muziek te hard vind dat je dan te oud begint te worden. Koop dan maar wat oordoppen want rock’n’ roll is gemaakt om je speakers te testen. Toch blijft de band binnen de maximum snelheid van 130 (bpm) in het nummer ‘I Want It Now!’,waarin de bas ook even met de gitaren mag meegrommen.

Er zijn niet echt nieuwe accenten gezet ten opzichte van hun vorige platen. We missen eigenlijk wel wat mooie koortjes of een meer bluesy nummer. Maar Party On! vliegt in tien nummers voorbij en met de afsluiter vraagt de band; ‘Why Do You Wake Up In The Middle Of The Night?’ Dat is natuurlijk om deze plaat nog maar eens op te zetten, want Party On! blijft wel plakken in je muzikale brein. We krijgen immers geen genoeg van deze feestelijke eerlijke rock’n’roll plaat.
Recensent:René Obdeijn Artiest:The Dirty Denims Label:Eigen Beheer
Cover The Tony Slug Experience - The Tony Slug Experience

The Tony Slug Experience - The Tony Slug Experience Tony Leeuwenburgh, alias Tony Slug had zich geen mooier eerbetoon kunnen...