Hoewel Meline zelf zo nu en dan ook MC speelt, valt er op dit album weinig van te merken. We krijgen een 50 minuten durende trip doorheen een universum van rauwe, ruige instrumentale hiphop voorgeschoteld, die niet zelden een tussenstop maakt bij zwaarmoedige triphop. Old school hiphop horen we het meest in ‘He Hit Her So She Left’, terwijl ‘Honda Redux’ en ‘Jump Fence, Run, Live’ eerder in de vaarwateren van Xploding Plastix terechtkomen. De man weet op sommige momenten echt te verbazen, doordat zijn geluidenpalet zeer gevarieerd klinkt. Toch missen de beats soms dat tikkeltje meer. Op bepaalde momenten klinken ze misschien iets té rauw, waardoor de grens met amateurisme ineens vaag lijkt te worden. Dit kan op momenten gaan irriteren, bijvoorbeeld in het nummer ‘Driving down the Block (El-P remix) Redux’.
Toch zijn er meer kippenvelmomenten dan flops te horen op dit album en door de speelsheid waarmee je El-P door je boxen heen hoort genieten van zijn creaties, roept hij vaak een gevoel van melancholie op. Iedereen die het wel gehad heeft met de clichématige hiphop die al jarenlang onze muziekwereld teistert, moet hier wel naar luisteren. We hopen dat deze man in de toekomst nog meer van dit soort experimenten onze richting uitstuurt.
Deviation - Tell It Like It IsHet vierkoppige Deviation komt uit Utrecht. De band maakt muziek in lijn...
Sister Sin - True Sound of the Underground Het Zweedse kwartet Sister Sin , actief sinds 2002, komt na amper anderhalf...