We Are All Dead – een samenvoeging van twee eerdere ep’s die wonderwel als een geheel klinkt – begeeft zich namelijk in de velden van de post-hardcore en sludge. Trage, zware en slepende gitaarriffs neigend naar drones met daar over hels gekrijs afgewisseld met ronkende grunts tekenen het landschap van deze plaat. Dat geheel opgevuld door de nodige rake klappen op de potten en pannen. Hiermee levert dit duo een imponerende geluidsmuur af, die weliswaar niet geheel origineel klinkt maar zeker over je heen rolt.
Op de tweede helft van de plaat gaat de muziek iets meer richting de drones, terwijl op de eerste helft er geknipoogd wordt naar de zwaardere postrock. Hier speelt de productie ook vast een rol in, daar de tweede helft is geproduceerd door Matt Talbot (voorheen in Hum) terwijl de “lichtere” eerste helft het werk in handen van Converge gitarist en technicus Kurt Balou lag. Zij drukken beiden hun stempel op het geluid, maar dit zonder dat Adai zijn eigenheid verliest. En die eigenheid zit hem in een behoorlijk zware bak trage metal waar niet snel aan af te horen is dat er maar twee man in de studio stond. Je hebt eerder de indruk dat het een vrachtwagen was, die nu langzaam over je heen rolt.
The Pleasants - Forests and FieldsAmanda Rogers en Mike Matta vormen samen The Pleasants . Ironische intenties...
Sem - Without Making a Sound Demo cd van de newwave/rock formatie uit Oss. De naam van de band, die uit...