De producer wordt gekenmerkt door zijn mysterieuze melodieën. Blazers, elektronica en hiphopritmes komen schijnbaar moeiteloos samen. Helaas worden deze op het eerste gezicht aangename ritmes aangevuld met verscheidene gastartiesten. Stuk voor stuk zorgen deze ervoor dat de aanstekelijke riedeltjes sterk aan kracht inboeten.
Op ‘Penny loafers’ bezingt Inara George een nummer naar de donkerste psychedelische grotten. Haar gezang haalt de zachte sprookjessfeer in een klap uit het nummer. Waar op de achtergrond al een koortje ingezet is, gaat Inara hier vol tegen in. Wat er overblijft is vervolgens niks minder dan een muur van onsamenhangend gezang.
Ook in samenwerking met soulzanger Bilal gaat het mis. Waar je normaal gesproken moeite moet doen om wakker te blijven tijdens de dromerige muziek van de zanger gaat deze hier de strijd aan met een agressief breakcore ritme. Bilal komt niet boven de muziek uit en de vocalen komen niet verder dan wat onsamenhangende uitroepen.
Op het instrumentale nummer ‘Suit yourself’ komt de producer veel meer tot zijn recht. Het nummer bevat blazers die steeds meer in kracht toenemen en gecombineerd met de nodige bliepjes zorgt dit ervoor dat het arrangement net binnen het melodieuze van een muur van geweld blijft.
Op Bespoke laat Daedelus horen geen moeite te hebben met het in elkaar zetten van leuke melodietjes. De instrumentele nummers jengelen over het algemeen dan ook heerlijk door. Helaas zijn zeven van de elf nummers voorzien van gastartiesten welke stuk voor stuk geen raad weten met de excentrieke producer. Het ontbreekt op deze plaat simpelweg aan chemie tussen de producer en de vocalisten. Dat maakt Bespoke een cd die niet snel nog eens beluisterd gaat worden. Wellicht is er meer markt voor een re-issue zonder de overvloedige gastartiesten.
Beardyman - I Done a AlbumVolgens de BBC is Beardyman op dit moment de beste beatboxer van Engeland....
Super Preachers - The Underdog Het uit Parijs afkomstige Super Preachers houdt van experimenteren met...