Salomé opent met het trage ‘Just A Little Girl’ dat wel een jazzy ondertoon heeft, maar tegen het eind ook best een beetje rockt. De wat meer uptempo single ‘Misunderstood’ is Latin-achtig en bevat een leuk stukje spoken word in een voor uw recensent onbekende taal. In het mooie ‘Sit Down’ doet Haesen wel een beetje aan een light-versie van Joan As Policewoman denken.
Ook de titeltrack van Salomé is erg mooi. Deze trage song wordt voornamelijk in het Frans gezongen en in de begeleiding spelen de piano van Rudolf Macats en de altviool van gastmuzikante Molly Jenz de hoofdrollen. Het in eerste instantie luchtige ‘Septolini’ blijkt ook een behoorlijk stevige passage te bevatten, die op zich nog wel iets langer had mogen duren. Mede door de mooie zang in deze song, is het één van de hoogtepunten op Salomé.
In het toepasselijk getitelde ‘Interlude’ gaat Haesen’s band op de experimentele toer. Deze korte track loopt meteen over in het rockende ‘True Tears’, compleet met beukende drums, en stevige gitaren. Hierna volgt het aanvankelijk veel rustigere en licht experimentele ‘Smell After Rain’, waarin vooral pianist Rudolf Macats lekker zijn gang mag gaan. Na vierenhalve minuut volgt ook nog een sterke harde passage en het nummer eindigt dan weer rustig. Afsluiter ‘He And She’ is dan weer een poppy track.
Haesen en haar band tonen zich op Salomé van vele markten thuis. Van experimenteel en jazzy tot lekker rockend. De vele variatie gaat soms wat ten koste van de samenhang, maar echt storend is dit niet. Salomé is een overtuigende debuutplaat.
Hard-Fi - Killer SoundsJe hebt van die bands die veel mensen kennen, van niemand echt favoriet is,...
The Bent Moustache - Pastures New Seaons Turn The Bent Moustache is een van oorsprong Engelse rockband, met als...