
Zo opent ‘Customs’ met het meest bekende Kongolese geluid; het gitaargejengel dat we van Staff Benda Bilili kennen. Naarmate het nummer vordert komen er langzaamaan meer en meer elektronische tonen door het ritme sijpelen om uiteindelijk in een drum en bass ritme los te gaan.
Net zo aangenaam vloeit op ‘Respect Of The Rules’ de Afrikaanse reggae samen met het meer Europese dubstep. Het elektronische basisritme waar het nummer op leunt wordt extra aangenaam gemaakt door, onder andere, een live ingespeelde fluit. Het vrouwenkoortje in ‘We Came From The Forest’ is ook uitstekend gevonden. Over een typisch Afrikaans drumritme wordt een immer doorjengelende telefoon gelegd. Net wanneer de vraag oprijst waar het nummer naartoe zal gaan leiden duikt het koortje voortreffelijk op om, tegen elkaar in zingend, het ritme sterk op te drijven.
Wederom gaat Damon Albarn grensoverschrijdend te werk. Waar eerdere vergelijkbare projecten als Congotronics zich focusten op het samenbrengen van westerse indierock met Afrikaanse muziek, sloopt de Blur frontman hier de grens tussen Kongolese muziek en westerse Elektronica. In een haast buitenaards aandoende reis vloeien de twee werelden samen. Kinshasa One Two weet daarmee perfect de swingende Kongolese ritmes beschikbaar te maken voor het Europese clubcircuit. Bovenal zal de volledige opbrengst van dit project aan Kongolese Oxfam Novib projecten gedoneerd worden. Geen enkele reden om dit kleine meesterwerk links te laten liggen dus.
.jpg)
Patrick Stump - Soul PunkDat Patrick Stump , voorman van poppunkband Fall Out Boy (FOB), van r&b-...
.jpg)
Transatlantic - More Never Is Enough – Live @ Manchester And Tilburg Wat kun je nog zeggen over een band waar zo ongeveer alles al over gezegd is....