Dat valt te betwijfelen. De groep doet het meeste aan Rage Against The Machine denken. Elektronische keyboards worden gemixt met vuige gitaarritmes en harde drums. Daaroverheen doet de rapper zijn werk. Het resultaat is een keiharde mix van rap en rock. Het dubstep-element valt op de gehele cd nergens te bespeuren. Op het eerste gezicht hindert dat niks, de wijze waarop Sexual Reproductive Systems bijvoorbeeld ‘Violence’ halverwege onderbreekt met een simpel drumritme om daarna de gitaar er weer overheen te gooien is heerlijk.
Naarmate de EP vordert blijkt het eigen geluid ook nergens te bekennen. De gehele plaat klinkt hoofdzakelijk als een Rage Against The Machine tribute project met onbekende nummers van Tom Morello en Zack de la Rocha. Gitaarloopjes als de opener van ‘Hurdy Gurdy’ lijken rechtstreeks van bekende RATM nummers gejat. Qua stemgeluid had de rapper van Sexual Reproductive Systems ook zo een familielid van de la Rocha kunnen zijn. Vervolgens is deze ook tekstueel duidelijk geïnspireerd door RATM. De manier waarop in ‘Hypocrites’ wordt afgegeven op de huidige maatschappij is duidelijk in de geest van hun grote voorbeeld.
Dat betekend niet dat Killer Sex Dub ‘n’ Roll een weggegooid project is. De EP staat bol van de agressief klinkende energie. Het gezelschap toont daarmee aan over de mogelijkheid te beschikken te knallen. Als deze energie ook op een podium wordt overgebracht zou er een ontzettende leuke live act uit voort kunnen vloeien. Bovenal is het altijd beter om onoriginele, doch eigen geschreven, RATM nummers ten gehore te brengen dan wederom aan te komen met een zwakke cover van ‘Killing In The Name Of’.
We Are FM! - Season OneMet de regelmaat van de klok staan er bands op die nagenoeg volledig op...
Lindi Ortega - Little Red Boots Last Gang Records is een label waarop albums verschenen van onder andere...