Die live-registratie is dik in orde. Het moge duidelijk zijn dat Shakira geen eerste klas zangeres is, met half valse uithalen in zo’n vijftig procent van de uitgevoerde liedjes. Bewegen kan ze echter als de beste en er is niet bespaard op het aantal camera’s in de concertzaal. De Colombiaanse schoonheid kruipt sensueel over de vloer, schud haar in een strakke leren broek gehulde achterste en trekt jonge meisjes het podium op om eveneens sexy met de heupen te zwaaien. Dit alles wordt vanuit iedere hoek van de zaal vastgelegd, met hier en daar wat extra video-effecten (vooral de slow-motion is fijn). Het is een ware lust voor het oog.
De show is dan ook indrukwekkend. Er is een groot skala aparte instrumentalisten ingehuurd en de stage ziet eruit als iets wat je van een miljoenenproductie mag verwachten (videomuur, misselijkmakende lichtshows, etcetera). Palais Omnisports zit daarnaast barstensvol hysterische fans, die goed laten horen dat Shakira’s populariteit niet te onderschatten is. Zelfs een waardeloze cover van Metallica’s ‘Nothing Else Matters’, die overgaat in een vals gezongen ‘Despedida’, wordt als wereldhit ontvangen. Dat het muzikaal allemaal zeer weinig voorstelt maakt aan het einde van de rit niet al teveel uit. Na ruim anderhalf uur ben je vooral weer helemaal op de hoogte van de kwaliteiten die Shakira wèl in huis heeft.
Naast het concert, bevat Live from Paris nog een aantal extra’s die louter voor haar fans bedoeld zijn. Zo is er een korte Making Of waarin een aantal danseressen en andere medewerkers aan het woord komen en zien we haar in ‘actie’ op de golfbaan. Het zijn stuk voor stuk zeer korte filmpjes die weinig toevoegen. Live from Paris is vooral een zeer goede live-registratie van een indrukwekkend, doch muzikaal matig concert.
Beyoncé - 4 - Live at Roseland Beyoncé Knowles is een wereldster waar we trots op mogen zijn, omdat ze -...
Nymeria - In the Veil of Night Eind jaren negentig brak symfonische black metal door bij het grote publiek...