Haar samenwerkingen-lijstje mag een naam hebben: Fred Wesley and the New JB’s, Wicked Jazz Sounds en meer op het DJ vlak werkte ze samen met Roog en Meastro. Op How To Kiss riep ze onder meer de hulp in van oudgediende Thijs van Leer, die z’n Hammond naar de studio sleepte. Het levert een jazzy popalbum op.
En Susanne blijkt naast jazz ook voornamelijk soul en blues in d’r donder te hebben. Marvin Gaye’s ‘What’s Going On’ klinkt als het kleine, speelse broertje van het origineel, en dat is alleen maar positief bedoeld. Zoals een klein broertje nog af en toe onverantwoordelijk kan zijn, zo kiest Alt haar covers en geeft er een eigen draai aan. In Ray Charles’ ‘Just A Little Lovin’’ toont ze lef en neemt ze zelf plaats achter de microfoon. Dat gaat haar best af, al horen we haar liever toeteren.
De titeltrack ‘How To Kiss’ is een funky track met veel wah-gitaareffecten, ‘Scotheny’ sleurt je mee een rokerige nachtclub in om daar vervolgens na drie liter whisky en een doos Cubaanse sigaren weer uit te rollen en ‘Willow Weep For Me’ is een traag bluesje die je in slaap doet sukkelen. En met precies die afwisseling is dit vijfde album van de saxofoniste volgespeeld.
Instrumentale conservatoriummuziek; je moet er van houden. De gemiddelde Festivalinfo-lezer zelf doe je denk ik niet zo heel veel plezier met een plaat als deze. Maar was die oom uit Oud-Zuid niet jarig binnenkort?
Prong - Carved into Stone Prong is een band van ups en downs. Ze zijn een tijdje down geweest, maar...
Lostprophets - Weapons Vier jaar zat er tussen Liberation Transmission (2006) en The Betrayed...