Na een nietszeggend intro en een erg irritant openingsnummer, waarvan de beat zo eentonig en zwaar is dat je je er fysiek niet lekker van voelt, voldoet Jeremiah Jae pas in het nummer ‘Greetings’ aan de verwachtingen: ”As-Salāmu `Alaykum”. Hij begroet je en begint te vertellen om daar vervolgens niet meer mee op te houden. Hij flowt met speels gemak over een minimale beat. Daarna volgt een van de kortste nummers van het album. Dat is zonde, want ‘Rover’ heeft een van de aangenamere beats van de plaat. In het futuristische ‘Leaderz’ lijkt hij te worden bijgestaan door een familielid van Quasimodo. Dit nummer is weer wat ´moeilijker´ dan de voorgaande tracks. Dat ligt voornamelijk aan de beat. Je moet het een aantal keer luisteren voordat je het kan waarderen. Andere tracks die wel aardig zijn, zijn ‘Cat Fight’ en ‘Money And Food’. ‘Cat Fight’ is een van de weinige tracks met een muzikale beat. De samples van de strijkers zijn echt een verademing tussen al het trage en zware bas geweld. ‘Money And Food’ is net iets minder lomp en zwaar dan de meeste nummers op de plaat en kan liefhebbers van The Cool Kids wel bekoren.
De luisteraar krijgt gaandeweg een idee van wat Jeremiah Jae bedoelt met de opmerking dat de relatie tussen dromen en wakker zijn centraal staat op de plaat. Hoewel hij geen enkele moeite heeft met zich verbaal te uiten, aan woorden geen gebrek, lijkt het erop dat hij net wakker is. Zijn flow is monotoon en klinkt soms ongeïnteresseerd. Dat valt extra op doordat zijn beats traag, zwaar en monotoon zijn. De nummers hebben geen enkele melodie en hebben ook vrijwel geen samples van instrumenten. De producer Jeremiah Jae is volledig gericht op electronische geluiden. Met name de beats maken Raw Money Raps dan ook moeilijk toegankelijk.
The Soundtrack Of Our Lives - Throw It To The UniverseEn The Soundtrack of Our Lives, zij ploegden voort op hun eeuwige zoektocht...
Toddla T - Watch Me Dance Agitated By Ross Orton & Pipes Sheffield is na Londen en Birmingham de derde stad van Engeland. Naast erg...