Dat kindse dat de hoes en vormgeving al doen vermoeden, wordt al gelijk bij de eerste klanken bevestigd. Het openingsnummer ‘Like A Kid’ gaat, zoals de titel al prijsgeeft, over pogingen de kinderlijke onschuld en ontdekkingsdrang te heroveren. Het beste nummer is de titeltrack, die een fraai refrein kent en goede samenzang. Het klinkt wel allemaal heel zoet, maar dat is over het algemeen niet storend. Het meest sfeervolle liedje is het Nederlandstalige ‘Vliegtuig’, dat een spannend arrangement kent. Ook het feit dat er in twee talen gezongen wordt, geeft Meryl een eigenheid. Dat mij geen enkele naam van een andere vrouwelijke singer-songwriter te binnen schiet bij beluistering, is een goed teken. Het betekent dat ze eigenzinnig genoeg is om tussen de massa op te vallen. Aangezien het huidige aanbod van Nederlandse singer-songwriters niet gering is, is dat een must. De productie is van hoog niveau, vooral de details (bijvoorbeeld de galm op de achtergrondvocalen) zijn kleine schatten waarvan er bij elke luisterbeurt weer een nieuwe boven water komt.
Tekstueel en muzikaal klinkt het heel lieflijk, onschuldig en vol nostalgie. De teksten zijn allemaal dromerig, maar wel erg letterlijk en doen daardoor soms iets te simpel aan. De onschuldige, kindse en zweverige onderwerpen zouden ook iets meer metaforisch verwoord kunnen worden, waardoor de luisteraar iets meer gedwongen wordt om zich in de teksten en muziek te verdiepen. Dat zou het geheel ook een gevoel van mysterie kunnen geven. Dat mysterieuze blijft nu uit, maar gezien de muzikale omlijsting zou er wel ruimte voor zijn. De liedjes zijn er sfeervol genoeg voor. De meeste winst valt dan ook tekstueel te behalen; qua zang en spel zit het namelijk wel snor met deze dame.
*6 maart presenteert Meryl Chance in De Tor te Enschede
Jil is Lucky - In The Tiger`s BedJe zou toch zeggen dat je vooral jezelf moet laten zien en horen om je muziek...
Giant X - '/' Rolf Kasparek, oprichter van de Duitse heavy metal formatie Running Wild,...