Werden de fans onlangs nog blij gemaakt met een prachtig toursouvenir, het livealbum Leave A Scar Live, blijkt dat deze muzikanten druk doende waren om samen met sterproducer Brendan O’Brien een nieuw studioalbum op te nemen. Zijn invloed op de verrichtingen in de studio is doorgaans niet gering en ook nu bewijst hij hier een zeer bepalende rol te hebben gespeeld. Zo is hij er in geslaagd om, geheel in strijd met de ongeschreven wetten van de traditionele southern rock dat de gitaarduels nooit binnen de drie minuten kunnen worden uitgevochten, de muzikanten binnen no time tot het kookpunt te laten komen. Zelden wordt de vier minutengrens overschreden, maar dan is binnen die tijdsduur wel voldaan aan de elementaire grondbeginselen van de rootsrock zoals de pakkende gitaarloopjes, soepele solootjes, strak gemepte drumpatroontjes en de met southern accent doordrenkte vocalen van Charlie Starr. Hoogtepunten zijn de vlotte opener ‘Let Me Help You (Find the Door)’ die al na een paar keer beluisteren goed blijft hangen, het venijnige ‘Payback’s A Bitch’ en de magistrale ballad ‘Woman In The Moon’.
Voor diegenen die het maar moeilijk kunnen verkroppen dat hun geliefde Allman Brothers Band er onlangs definitief de brui aan heeft gegeven, biedt Blackberry Smoke een prima alternatief met voldoende potentie, want na drie eerdere studioalbums en één liveregistratie zou deze Holding All The Roses best eens ingrijpende gevolgen kunnen hebben voor het verdere carrièreverloop van deze band.
David Bowie - Nothing Has Changed.Over het algemeen zijn er weinig mensen die echt warm lopen voor...
The Postal Service - Everything Will Change Voor de recensie van deze concertdocumentaire duiken we even de geschiedenis...