Dit in Tilburg opgerichte gezelschap vormt hierop zeer waarschijnlijk geen uitzondering, maar het feit dat ze nog maar nauwelijks twee jaar bij elkaar zijn en dan al met zo’n plaat uitkomen is toch wel bijzonder te noemen. De koortjes in de titeltrack of de gierende harmonicasolootjes en vervolgens de puntige gitaarloopjes, het klopt allemaal. Met zanger Jean-Paul Lilipaly heeft de band dan ook wel de perfecte stem in de gelederen. Het rauwe sixties materiaal in combinatie met een moderne funky touch lijkt hem geen enkele moeite te kosten en dan heeft hij ook nog eens een stel muzikanten om zich heen die het precies begrijpen en het juiste authentieke geluid uit hun vintage-spulletjes weten te produceren.
De swingende beatmuziek in combinatie met rauwe garagerock blijft live ook nog eens heel sterk overeind en dan hebben we het over de stijlvolle outfits waarmee ze op het podium verschijnen nog niet eens gehad. Mochten er overigens jonge lezers zijn die ook gegrepen zijn door deze melancholische muziek en die ook willen leren spelen: dat orgelgeluid is afkomstig uit een Philicorda, een hele oude synthesizer van voornamelijk hout in plaats van kunststof.
The Black Marble Selection is er in geslaagd om in één keer vijf decennia terug te halen naar 2015 en ook al is het allemaal al eens eerder gedaan, het is nog steeds onweerstaanbaar.
Sprokkelhout - We Dealt The Cards But Forgot How This Game StartsGroningen laat weer van zich horen ditmaal met Sprokkelhout . De gitaristen...
Josh Rouse - The Embers Of Time ”Some days I’m golden, other days I’m bad” . De eerste zin van het nieuwe...