Naast Wesseltoft staan Erik Truffaz, Ilhan Ersahin en Joaquin Joe Claussell aan het roer van de formatie, die is aangevuld met een aantal percussionisten. De invloed van laatstgenoemden is te groot. De verschillende drumpartijen maken het geheel rommelig, waardoor de kapiteins onvoldoende ruimte hebben om hun kunsten te vertonen. Openingsnummer 'Play It' beklijft pas wanneer Truffaz (trompet) en Ersahin (saxofoon) zich in het geheel mengen. Daaraan voorafgaand willen het spel van Wesseltoft, een aardig funky baslijn en de percussie namelijk maar geen goed geheel vormen. Het cement ontbreekt te vaak.
Waar veel nummers stemmig openen of ingetogen passages herbergen, werken Wesseltoft en zijn vrienden veelvuldig toe naar een uptempo apotheose. In vergelijking met de beats van Henrik Schwarz op Trialogue mist de percussie op Bugge & Friends elke vorm van brille. In 'Saisir' (het enige nummer zonder ”It” in de titel) is het spel van Truffaz en Ersahin fraai, maar de onder aanvoering van producer Joaquin Joe Claussell ingezette ommezwaai naar elektronica mist de broodnodige finesse.
In twee nummers zijn vocalen te horen. Daarvan is 'Make It' het meest geslaagd. Beate S. Lech (Beady Belle) begint met een aantal sterke uithalen. Het nummer vangt traag aan, wat ruimte geeft aan de elkaar sterker makende klanken van de blazers en de vocaliste. Door alle fraaie geluiden en overgangen verveelt de hand clap beat nu eens niet. Wesseltoft voorziet het nummer van meer en meer drive door dominanter te worden. Ondertussen blijft Lech prediken: "Love is all we need". Jammer genoeg laat 'Make It' de andere nummers qua niveau te ver achter zich.
Daniel Meade - Keep Right Away Daniel Meade is nog geen bekende naam binnen het Americana genre. In...
Young Guns - Ones And Zeros Melodieuze gitaarkeuzes en geëxperimenteer met verschillende muziekstijlen....