Dat resulteert in een enkele prachtige nummers. ‘Jeremiah’ is één van deze hoogtepunten. Het nummer is klein gehouden door de begeleiding met enkel een akoestische gitaar. Het nummer gaat over een Irak veteraan die niet meer terug naar huis keert. Picott heeft het nummer geschreven vanuit het perspectief van de echtgenote. Deze aanpak maakt het nummer extra indringend. Je kunt je als luisteraar volledig inleven in het beschreven perspectief. Tijdens de live optredens staat Picott meestal solo op het podium, je kan jezelf zo voorstellen dat dit gevoel dan ook gecreëerd wordt.
Het lied staat daarmee in scherp contrast tot het stevigere ‘Untill I’m Satisfied’. Picott wordt hier begeleid door fantastisch gitaarspel. Het instrument klinkt bluesvol en wordt met enkele tussenpauzen bespeeld. Wanneer de gitaar jankt, creëert het instrument een dreigend gevoel. Een zelfde trucje past Rod Picott toe op ‘Drunken Barber’s Hand’. Hier wordt de begeleiding nog verder aangevuld met een banjo. De steelgitaar klinkt sfeervol en de combinatie van instrumenten maakt het ritme zeer aangenaam.
Fortune is een degelijke plaat geworden. De nummers blijven stuk voor stuk boeien. Rod Picott nam de gehele plaat op in anderhalve week in aanwezigheid van een klein muzikaal gezelschap. Dat maakt dat de nummers persoonlijk tot je komen. Dat geldt voor de momenten dat er up-tempo nummer gespeeld wordt, maar net zo goed voor de momenten dat Picott enkel zichzelf begeleidt op gitaar.
Crooked Brothers - Thank You`I`m SorryTegenwoordig programmeert Paradiso het gros van de country-, americana- en...
Daniel Meade - Keep Right Away Daniel Meade is nog geen bekende naam binnen het Americana genre. In...