The Bullfight’s laatste album La Chasse was namelijk een oefening in het toepassen van horrorelementen in de popmuziek, iets waar Lenover zelf ook veel ervaring mee heeft. Zijn muziek werd al eerder gebruikt in verschillende films en series in het genre en ook zijn persoonlijke werk speelt met duistere elementen. The Trail’s Gone Cold brengt alles met een donkere dramatiek, een extreme vorm van verhalen vertellen die flink overeen komt met de extremiteiten van een horrorfilm. Lenover’s eigen schrijfdrang wordt verwoord als “een noodzakelijke verslaving om niet in het niets te verdwijnen”, de dood wordt op ‘Shame’ voorgesteld als zijn beste vriend en een romantisch sentiment als ”I Will Never Let You Down” wordt direct getransformeerd tot een schaduwspel van deceptie en bedrog.
Hoewel er natuurlijk ruimte moet zijn voor meerdere artiesten die met deze thema’s spelen is het wel wat teleurstellend dat al deze onderwerpen en meer interessanter behandeld zijn door de andere band op Brandy Alexander Recordings. La Chasse was verrassend, grappig, leguber en uniek. The Trail’s Gone Cold is dit eigenlijk geen van allen. De elementen waarmee het speelt zijn verstopt onder een laag generieke soundscapes en de nasale stem van Lenover die bij tijd en wijlen aardig op de zenuwen weet te werken.
Mark Lenover heeft een interessante kijk op het leven en schrijft onderscheidend genoeg om te boeien op basis van de tekst alleen, echter is de zang en het instrumentarium dat totaal niet. Als Brandy Alexander met deze derde uitgave duidelijk wil maken dat het gaat voor onderhuidse, horror-getinte muziek dan is dat een unieke insteek die alleen maar aan te moedigen is. The Trail’s Gone Cold zal echter niet veel zoden aan de dijk zetten.
Chris - Grijs Chris , een samenwerking tussen zangeres Chris Helsloot en Toontje Lager-...
Them - The Complete Them 1964-1967 Voordat Van Morrison succesvol werd als soloartiest speelde hij in Them . De...