De eerste single van het album is ‘Aerial’, een compositie die Remy enkel in de lucht, aan boord van vliegtuigen, heeft geschreven. Het nummer laat lichtheid en minimalisme horen en hoewel Tomorrow Eyes nooit donker wordt, komt er wel degelijk actie op voor. De tegenhanger van ‘Aerial’ is ‘Leviathan’, niet alleen muzikaal gezien, maar ook in betekenis: Leviathan is een Bijbels zeemonster. Op ‘Leviathan’ laat Remy horen hoe de harp, met haar lieflijke karakter, ook een hardere kant kan hebben. Zijn harppartij gaat zeer goed samen met het ritmische trompet- en drumwerk. Op Tomorrow Eyes leren we eindelijk de andere kant(en) van de harp zien. Geen klassiek of meditatiemuziek meer, maar in ‘Ties’ klinkt jazz en de titeltrack ‘Tomorrow Eyes’ met Michael Prins is pop te horen. Deze verscheidenheid maakt het album levendig en de harp zorgt ervoor dat het één geheel blijft.
Remy van Kesteren weet niet alleen klassiek weer toegankelijk te maken, maar ook het imago van de harp af te stoffen. Tomorrow Eyes is een mooie aanvulling in het al maar groeiende neo-klassiek genre. Het is een prettige en afwisselende plaat die bij liefhebbers van verschillende genres in de smaak zal vallen.
John Williams - Star Wars: The Force Awakens Star Wars en John Williams , het zijn twee namen die in één adem genoemd...
Rick Ross - Black Market Het is dit jaar alweer tien jaar geleden sinds Rick Ross met zijn...