Snijders heeft daarbij een mooi gezelschap aan muzikanten opgetrommeld. Het Braziliaanse Azymuth, de Malinese Bassekou Kouyate en de Nigeriaanse Orlando Jullius staan in hun eigen genres aan de top. Snijders neemt respectievelijk de bossanova, afrobeat en Malinese blues en vormt dit om in zijn eigen kader. Dat vloeit soms moeiteloos samen, zoals het jazzy ‘Brazilian Blue’ dat prima in het oeuvre van Azymuth past. Op andere momenten zorgt het echt voor een verrassende luisterervaring. Bassekou Kouyate speelt normaliter niet met fluitmuzikanten. Het resultaat, ‘Mali Funk’, is echter een mooi nummer geworden. Het jengelende geluid van de Afrikaanse luit gaat goed samen met het spel van Ronald. Bovenal heeft de echtgenote van Bassekou een prachtige vocale hoofdrol.
The Nelson & Djosa Sessions slaagt goed in haar opzet. Ronald Snijders heeft een imposant aantal gastartiesten opgetrommeld. Daarbij slaagt hij erin om zijn eigen geluid goed te bewaken. Hoewel de muzikanten zeker uit hun comfort zone getrokken worden is het duidelijk dat Ronald Snijders de muzikale koers streng bewaakt. Dat is soms jammer, in samenwerking met Orlando Jullius & The Heliocentrics mag de Afrobeat best wat meer swingen, maar tegelijk maakt dit dat de plaat als geheel een aangename luisterervaring biedt.
ansatz der maschine - Tattooed Body Blues Ansatz Der Maschine is ondanks dat de artiestennaam anders doet vermoeden,...
Emily Jane White - They Moved In Shadow All Together Waar de meeste mensen uitkijken naar het licht van de zomer, heeft de...