De uitvoering van de muziek is vooral verzorgd door de leden van Orphaned Land. Liefhebbers van die band moeten er wel rekening mee houden dat het geheel wat rustiger is dan we gewend zijn van de Israëlische metalband, maar als we de rustige kanten van Orphaned Land in gedachte nemen en daar op voortborduren dan komen we bij dit project uit. De dertien vrij korte nummers bevatten vanzelfsprekend veel Oosterse ingrediënten, maar ook horen we zeer regelmatig zware gitaren scheuren.
Uiteraard horen we veel van Kobi Farhi die met zijn donkerbruine stem de Hebreeuwse teksten aan ons toevertrouwd en daarnaast ook hier en daar zijn verhalende fluisterzang laat horen. Grunten doet hij echter niet, dat past ook niet in het geluid van dit werkstuk. Doordat het album in feite een verkapte soundtrack betreft, is ook het resultaat wat wisselvallig. ‘The Burning Garden – Sarah And Hagar’ is het meest interessant. Dit prachtige doomnummer, met fraaie dameszang, is een van de hoogtepunten van de plaat. Het sterk ritmische ‘There Is No God For Ishma’el’ en een paar Oosterse metalhymnen zoals ‘The Angel Of The Lord’,’There Is No God For Ishma’el’, ’Akeda’ en ‘Fruits From The Different Trees’ hadden ook op de laatste Orphaned land plaat geen slecht figuur geslagen. Zonder de andere songs als gefröbel af te willen doen biedt de eerlijkheid te zeggen dat bij de akoestische werkjes soms de aandacht wat wegglijdt. Geeft niet, want wanneer je hier een beeld bij hebt komt het zeer waarschijnlijk heel anders over. Kna’an is dan ook een leuk tussendoortje met een aantal onderhoudende momenten, maar een echt consistent album is het ook niet.
Cathubodua - Opus 1: DawnEcht vlotten wil het in België nog niet met de female fronted metal. Maar wie...
Poseydon - Masterpiece Zo, en dan nu tijd voor de nieuwste plaat van: Slayer. Ach, gekkigheid...