’The word ‘closure’ came to me as I was improvising with the last song trough the making of the record and I remember feeling great relief and hopefullness – it felt like a closure.’ Adna vindt dus dat het album helemaal rond is. Zo klinkt het ook. Het half uur durende album gaat van zoet naar duister en van intens naar luchtig.
Dat begint al bij de titeltrack en opening van het album. Er wordt een droom geopend door zwevend door het nummer te gaan met de engelachtige stem van Adna. De duisternis steekt later op het album de kop op. In ‘Overthinking’ is nog steeds de engelachtige en zwevende sfeer aanwezig, maar dat wordt aangesterkt door een extra laag duistere invloeden.
De kracht van de plaat zit in de afwisseling. Als je denkt dat het naar rechts gaat, gaat het juist naar links. Op die manier is er keer op keer een nieuwe aantrekkingskracht die ervoor zorgt dat je er opnieuw in wordt gezogen. Een rustmoment is ‘Now’. Een nummer dat gestript is tot het minimalistische wat Adna nodig heeft. Haar stem, een drum en een piano. En zelfs die laatste twee vallen ietwat naar de achtergrond.
Maar waar er eerst een golf van rust is wordt die abrupt verstoord door ‘Soaked Eyes’. Dit duistere nummer geeft valse hoop. Het heeft een opbouw die meer en meer de ware gevoelens van de zangeres naar boven haalt. Een wolf in schaapskleren.
Closure is, ondanks dat het kort is, een album om je in te verdiepen. Door het getouwtrek tussen de verschillende stijlen van muziek is er altijd wel iets nieuws te ontdekken. Voor Adna is dit een goede derde en het zal haar een boost in haar carrière geven. Uiteindelijk is de cirkel rond en is het afgesloten.
The Franklin Electric - Blue CeilingsDe Canadese band The Franklin Electric werd in 2010 opgericht door...
Deserted Fear - Dead Shores Rising Wanneer je (na een wat misplaatst intro) de eerste track van Dead Shores...