VERSLAG: Ravens - 13/3 - Vera

John Coffey/Ravens - 13/3 - Vera

Over John Coffey is al veel geschreven en gezegd. Met debuutplaat Vanity gooide ze hoge ogen en afgelopen zaterdag stonden ze in De Kelder van de Groningse Vera en, drie keer raden, daar waren wij uiteraard bij.

De Downstage loopt langzaam maar zeker vol en als het het Utrechtse vijftal eindelijk naar beneden zijn gekomen is er alleen rond de instrumenten nog wat plek. Het publiek kan letterlijk de gitaren ontstemmen en omdat het zo vol is, is het behoorlijk warm in deze kelder. Het vijftal speelt als een geoliede machine en vuurt nummer na nummer op het toegestroomde publiek af.

Onder andere de titletrack, '...Meanwhile, at the Dog Track' en toekomstige single 'Vehicle' passeren de revue. Zanger Art van Triest loopt schreeuwend heen en weer daagt menig toeschouwer uit om in z’n microfoon te schreeuwen. Alfred van Luttikhuizen laat het publiek weten blij te zijn om nou eindelijk eens in deze legendarische kelder van de Vera te mogen spelen. Voor aanvang van 'Wreckage And Scars' daagt de band het publiek om "Shoot baby, shoot baby" mee te scanderen, waarna de merchman en tourmanager het nogmaals voordoen hoe het nou precies moet.

De set van zeven tracks doet het publiek hunkeren naar meer, maar vooralsnog staan de mannen nog niet ergens in het Hoge Noorden gepland. Na een korte pauze is het tijd voor het locale Ravens, een act die gevormd is nadat andere locale herriemakende bands uit elkaar gingen en diverse leden realiseerden dat het iets melodieuzer moest om een breder publiek aan te spreken. Melodieus is het zeker, de strak spelende band neigt behoorlijk naar de sound van het inmiddels helaas opgeheven Hopesfall.

Helaas blijkt de setlist van de afsluiter erg kort, want na nog geen vijf tracks is het alweer gedaan. De Kelder stroomt langzaam leeg, maar de bierconsumptie blijft vertrouwd hoog.

KANE - 20/3 - RODAHALKane, wie kent ze niet? De band rond Dinand Woesthoff en Dennis van Leeuwen...

(HED) PLANET EARTH - 23/3 - TIVOLI (hed) P.E. is de rapcore band rondom de zeer charismatishe en welbespraakte...